L-Carnitina beneficii pentru sanatate

L-Carnitina beneficii pentru sanatate

L-Carnitina beneficii pentru sanatate

L-carnitina este un derivat natural de aminoacizi care este adesea luat ca un supliment pentru pierderea în greutate.

Acesta joacă un rol crucial în producerea de energie prin transportul acizilor grași în mitocondriile celulelor.

Mitocondrii acționează ca motoare în celulele dvs., arzând aceste grăsimi pentru a crea energie utilizabilă.

Corpul poate produce de fapt L-carnitina din aminoacizii lizina si metionina.

Pentru ca organismul să-l producă în cantități suficiente, aveți nevoie de o cantitate suficientă de vitamina C.

În plus față de L-carnitina produsă în organism, puteți obține și cantități mici din dietă prin consumul de produse de origine animală cum ar fi carnea sau peștele.

Veganii sau persoanele cu anumite probleme genetice pot fi incapabile să producă sau să obțină o cantitate suficienta. Aceasta înseamnă că este un nutrient "esențial condițional".

Diferite tipuri de carnitină

L-carnitina este forma standard biologic activă a carnitinei, care se găsește în organism, în alimente și în majoritatea suplimentelor.

Iată câteva alte tipuri de carnitină:

D-carnitină: Această formă inactivă poate provoca o deficiență de carnitină în organismul uman prin inhibarea absorbției altor forme mai utile.

Acetil-L-carnitină: Deseori numită ALCAR, aceasta este probabil cea mai eficientă formă pentru creier. Acesta poate fi de asemenea utilizata pentru a trata afecțiuni neurologice, cum ar fi boala Alzheimer.

Propionil-L-carnitină: Această formă este bine adaptată pentru problemele legate de fluxul de sânge, cum ar fi boala vasculară periferică și tensiunea arterială ridicată. Acesta poate funcționa prin producerea de oxid nitric, care îmbunătățește fluxul sanguin.

L-carnitină L-tartrat: Aceasta este una dintre formele cele mai comune întâlnite în suplimentele pentru sportivi, datorită ratei rapide de absorbție. Aceasta poate ajuta mai mult daca se fac exerciții si reduc timpul de recuperare cum ar fi dureri musculare sau febra.

Pentru majoritatea oamenilor, acetil-L-carnitina și L-carnitina par a fi cele mai eficiente pentru uz general. Cu toate acestea, trebuie să alegeți întotdeauna formula cea mai potrivita pentru nevoile și obiectivele personale.

L-carnitina are un rol important in organism

Principalul rol al L-carnitinei în organism are de a face cu funcția mitocondrică și producția de energie.

În celule, ajută transportul acizilor grași în mitocondrii, unde pot fi arși pentru energie.

Aproximativ 98% din stocurile de L-carnitină ale organismului se găsesc în mușchii dvs., împreună cu cantități de urme în ficat și sânge.

Pentru sănătatea generală, este benefică funcția mitocondrială și poate contribui la creșterea mitocondriale și a sănătății, care joacă un rol-cheie în impotriva bolilor și anti îmbătrânire.

O cercetare mai recentă a arătat potențialele beneficii ale diferitelor forme de carnitină, care pot fi utilizate pentru afecțiuni cum ar fi bolile cardiace și ale inimii.

L-carnitină și pierderea în greutate

Teoretic, folosirea L-carnitinei ca supliment pentru pierderea în greutate are sens.

Deoarece L-carnitina ajuta la mutarea mai multor acizi grasi in celulele pentru a fi arse pentru energie, s-ar putea ca acest lucru ar creste capacitatea ta de a arde grasimea si de a pierde in greutate .

Cu toate acestea, corpul uman este extrem de complex, iar rezultatele studiilor la om și la animale sunt amestecate.

Într-un studiu, 38 de femei au fost împărțite în două grupuri. Un grup a luat un supliment L-carnitină, în timp ce celălalt nu a făcut-o. Ambele au efectuat patru sesiuni de exerciții pe săptămână timp de opt săptămâni.

Cercetatorii nu au gasit nici o diferenta in pierderea in greutate intre cele doua grupuri, desi cinci participanti luand L-carnitina au facut greață sau diaree.

Un alt studiu efectuat la om a monitorizat efectul L-carnitinei asupra cantității de grăsimi pe care participanții le-au ars în timpul unui antrenament staționar pe biciclete de 90 de minute.

Cercetatorii au descoperit ca in 4 saptamani de administrare a suplimentelor nu a crescut cantitatea de grasimi pe care participantii le-au ars.

Cu toate acestea, o analiză a nouă de studii a constatat că participanții au pierdut o medie de greutate de 2,9 lbs (1,3 kg) mai multă greutate atunci când luau L-carnitină. Majoritatea acestor studii au fost efectuate pe persoane obeze sau pe persoane vârstnice.

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a confirma beneficiile L-carnitinei într-o populație mai tânără și mai activă. Poate ajuta la scăderea în greutate pentru persoanele obeze sau pentru persoanele în vârstă, deși trebuie să se stabilească mai întâi o dietă solidă și un regim de exerciții fizice.

Efecte asupra funcției cerebrale

L-carnitina poate avea beneficii pentru funcția creierului.

Unele studii pe animale sugerează că forma de acetil-L-carnitina (ALCAR), poate ajuta la prevenirea declinului mental al îmbătrânirii și la îmbunătățirea indicatorilor de învățare.

În studiile clinice pe om, administrarea zilnicã a acetil-L-carnitinei a ajutat la inversarea declinului funcției cerebrale asociate bolilor Alzheimer și a altor boli cerebrale.

Sa constatat, de asemenea, că au beneficii similare pentru funcția cerebrală generală la persoanele în vârstă care nu au boala Alzheimer sau alte afecțiuni ale creierului.

În anumite cazuri, aceasta poate chiar ajuta la protejarea creierului de deteriorarea celulelor. Într-un studiu, alcoolicii au luat 2 grame de acetil-L-carnitină pe zi timp de 90 de zile. Ulterior, au arătat îmbunătățiri semnificative în toate măsurile funcționale ale creierului.

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a investiga beneficiile pe termen lung în cazul persoanelor sănătoase care nu suferă de boli sau de probleme legate de funcția creierului.

Alte beneficii pentru sănătate

Iată câteva beneficii pentru sănătate care au fost legate de suplimentele de L-carnitină.

Sanatatea inimii

Unele studii au demonstrat un beneficiu potențial pentru reducerea tensiunii arteriale și a procesului inflamator asociat bolilor de inimă.

Într-un studiu, participanții au luat 2 grame de acetil-L-carnitină pe zi. A redus tensiunea arterială sistolică, un indicator important al sănătății inimii și a riscului de îmbolnăvire, cu aproape 10 puncte.

L-carnitina sa dovedit a provoca imbunatatiri la pacientii cu afectiuni cardiace severe, cum ar fi boala coronariana si insuficienta cardiaca cronica.

Un studiu de 12 luni a constatat o reducere a insuficienței cardiace și a deceselor în rândul participanților care au luat suplimente de L-carnitină.

Exercitarea performantei

Dovezile sunt amestecate în ceea ce privește efectele L-carnitinei asupra performanțelor sportive.

Cu toate acestea, mai multe studii au arătat unele beneficii ușoare când participanții au luat suplimente de L-carnitină în doze mai mari sau pe perioade mai lungi.

Beneficiile L-carnitinei pot fi indirecte și durează câteva săptămâni sau luni. Aceasta diferă fata de suplimente cum ar fi cofeina sau creatina, care pot spori direct performanța sportivă.

 

L-carnitina poate beneficia de:

- Recuperare: poate îmbunătăți recuperarea dupa exerciții intense.

- Furnizarea de oxigen la mușchi: poate crește cantitatea de oxigen furnizată mușchilor.

- Stamina: poate crește fluxul de sânge și producerea de oxid nitric, contribuind la întârzierea arderii și reducerea oboselii.

- Tulburări musculare: Poate reduce durerea musculară după exerciții fizice.

- Producția de celule roșii din sânge: poate crește producția de celule roșii din sânge, care transportă oxigenul în corp și în mușchi.

Diabetul de tip 2 și sensibilitatea la insulină

De asemenea, s-a arătat că L-carnitina reduce simptomele diabetului de tip 2 și factorii de risc asociate.

Într-un studiu uman la pacienții cu diabet zaharat de tip 2, L-carnitina a îmbunătățit răspunsul zahărului din sânge la o masă cu conținut ridicat de carbohidrați. Acest răspuns al zahărului din sânge este un indicator important al riscului de diabet și a stării generale de sănătate.

De asemenea, poate lupta împotriva diabetului prin creșterea unei enzime cheie numite AMPK, care îmbunătățește capacitatea organismului de a utiliza carbohidrații.

Siguranța și efectele secundare ale L-Carnitina

Ca și cele mai multe suplimente naturale, L-carnitina pare a fi destul de sigură și fără efecte secundare grave atunci când este utilizată în mod normal și conform instrucțiunilor.

Un studiu a examinat siguranța L-carnitinei oferind participanților 3 grame în fiecare zi timp de 21 de zile. Pentru fiecare participant a fost efectuat un panel cuprinzător de sânge la începutul și la sfârșitul studiului și nu s-au observat efecte negative.

Într-o analiză a siguranței L-carnitinei, dozele de aproximativ 2 grame pe zi păreau sigure pentru utilizarea pe termen lung. Cu toate acestea, au existat unele efecte secundare ușoare, inclusiv grețuri și disconfort la nivelul stomacului.

Pentru majoritatea persoanelor, o doză de 2 grame sau mai puțin pe zi pare a fi relativ sigură și fără efecte secundare grave.

Surse ale L-carnitinei din alimente de top

Puteți obține cantități mici de L-carnitină din dieta dvs. consumând carne și pește.

Cele mai bune surse de L-carnitină sunt:

 

- Carne de vită: 81 mg per 3 oz (85 grame).

- Carne de porc: 24 mg pe 3 oz (85 grame).

- Pește: 5 mg pe 3 oz (85 grame).

- Pui: 3 mg pe 3 oz (85 grame).

- Lapte: 8 mg pe 8 oz (227 ml).

Interesant este faptul ca sursele alimentare de L-carnitină au de fapt o rată de absorbție mai mare decât suplimentele.

Conform unui studiu, 57-84% din L-carnitină este absorbita atunci când este consumata din alimente, comparativ cu doar 14-18% când este luat în formă suplimentară.

Așa cum am menționat anterior, corpul dumneavoastră are, de asemenea, capacitatea de a produce natural din aminoacizii metionină și lizină dacă inmagazinarile dvs. sunt scăzute.

Ar trebui să luați L-Carnitina ca supliment?

Nivelurile dvs. de L-carnitină sunt influențate de cât de mult mâncați și cât de mult produce corpul dumneavoastră.

Din acest motiv, nivelurile de L-carnitină sunt adesea mai scăzute la vegetarieni și vegani, deoarece restricționează sau evită produsele animale.

Prin urmare, ar putea fi înțelept pentru vegetarieni și vegani să ia suplimente de L-carnitină. Cu toate acestea, nu s-au efectuat studii privind aceste populații specifice.

Persoanele în vârstă pot beneficia, de asemenea, de suplimentele de L-carnitină. Cercetările arată că nivelele tind să scadă odata cu vârsta.

Într-un studiu, 2 grame de L-carnitină au redus oboseala și au sporit funcția musculară la vârstnici. Alte cercetări arată că acetil-L-carnitina poate, de asemenea, să contribuie la stimularea sănătății creierului și să funcționeze pe măsură ce inaintati in vârsta.

În plus, riscul de deficiență este mai mare pentru cei cu boli cum ar fi ciroza și afecțiuni renale. Prin urmare, un supliment poate fi benefic.

Recomandări si doze de L-carnitină

Doza standard de L-carnitină este de 500-2000 mg pe zi.

Deși dozele variază de la studiu la studiu, este o prezentare generală a utilizării și dozei pentru fiecare formular:

Acetil-L-carnitină: Această formă este cea mai bună pentru sănătatea și funcția creierului. Dozele variază de la 600-2500 mg pe zi.

L-carnitină L-tartrat: Acest formular este cel mai eficient pentru performanța exercițiilor fizice. Dozele variază de la 1.000-4.000 mg pe zi.

Propionil-L-carnitină: Această formă este cea mai bună pentru îmbunătățirea fluxului sanguin la cei cu tensiune arterială ridicată sau condiții de sănătate conexe. Dozele variază între 400-1000 mg pe zi.

Pe baza unei revizuiri a cercetării, până la 2000 mg (2 grame) pe zi pare a fi sigură pentru utilizarea pe termen lung și o doză eficientă pentru majoritatea formelor de L-carnitină.

Referinta: https://authoritynutrition.com/l-carnitine/

Vezi produs pe site: L-Carnitina cu Ginseng, 500-1000 ml

Vezi produs pe site: Carnitina cu Ceai verde si Guarana, Carni Max 500-1000 ml

Vezi produs pe site: L-Carnitina 2000 Mg/shot, 20 de ampule

Vezi produs pe site: L-Carnitina 1000 Mg, 30-60-100 capsule

Vezi produs pe site: Acetyl L-Carnitine (Acetil L-Carnitina) 216 grame

    

Scrie un comentariu

Mergi