13 Beneficii ale Riboflavinei (Vitamina B2)

13 Beneficii ale Riboflavinei (Vitamina B2)

13 Beneficii ale Riboflavinei (Vitamina B2)

Vitamina B2 este o vitamină solubilă în apă. Corpul uman are nevoie de o dozare zilnică, deoarece nu o poate fi stoca în organism. Acesta joacă un rol major în producția de energie și reprezintă un nutrient esențial în dieta dvs.

Riboflavina, cunoscută și sub numele de vitamina B2, joacă un rol semnificativ în producerea de energie. Ajută la conversia carbohidraților în zahăr, care combină multe funcții în organism. Riboflavina joacă, de asemenea, un rol activ în lanțul de transport al electronilor care produc energie celulară. În plus, ajută la prelucrarea aminoacizilor și a grăsimilor. De asemenea, poate servi drept antioxidant, care încetinește ritmul îmbătrânirii.

Importante surse de Riboflavină sau Vitamina B2

Vitamina B2 poate fi găsită în diferite surse de alimente sau mancaruri, deși de obicei, în cantități neglijabile. Cele mai importante surse de riboflavină sunt produsele lactate, drojdia de bere, boabele de soia prăjite sau uscate, edamamele și ficatul. Unele dintre celelalte surse includ stridiile, carnea macră, ciuperci, broccoli, avocado și somonul.

Pestele uleios, inclusiv macroul, anghilă și hering sunt de asemenea surse bogate de riboflavină. Lista include, de asemenea, ouă, crustacee, orez sălbatic, mazăre uscată, mei, semințe de floarea soarelui și fasole pentru a adăuga B2 in dieta dumneavoastră. Legumele verzi cu frunze verzi, cum ar fi sparanghelul și spanacul, produsele din cereale integrale și ciupercile sunt, de asemenea, bogate în riboflavină. Varza, morcovii, merele, smochinele si boabele au un nivel relativ scazut de vitamina B2. Din fericire, vitamina B2 nu este pierdută în timpul gătitului, spre deosebire de multe alte vitamine. Cu toate acestea, este distrusa de lumina puternică și de bicarbonatul de sodiu.

Simptomele deficitului de Vitamina B2

Deficitul de vitamina B2 poate împiedica metabolismul carbohidraților, grăsimilor și proteinelor, deoarece aceste elemente ar necesita vitamina B2 pentru metabolismul său complet. Unele dintre simptomele de deficit ale vitaminei B2 includ ochi cu vase de sânge, senzitivitate ridicată la lumină, senzație de arsură la nivelul ochilor, buze înfundate, inflamație în gură și o durere a limbii. Unele dintre celelalte simptome comune includ parul fara viata sau gras, ridurile premature și unghiile despicate. Deficitul de deboflavină ar putea duce la funcționarea necorespunzătoare a glandelor suprarenale, ceea ce, la rândul său, ar duce la diferite afecțiuni cum ar fi anemia, sindromul de oboseală cronică și dezvoltarea cataractei. Deficitul de riboflavină este considerat a fi o cauză majoră a stării fatale a preeclampsiei la femeile gravide.

Deficitul de deboflavină se manifestă în principal ca leziuni ale pielii, în special peste limbă și în jurul colțurilor gurii. Dacă este lăsată netratată, aceasta poate duce la o umflare a limbii, dermatită seboreică și chiar afectarea funcției nervoase. Mătreața, scăderea numărului de globule rosii din sânge, spargerea buzelor și la colțurile gurii, amețeli, căderea părului, pierderea somnului sau insomnie, digestia slabă și răspunsurile mintale încetinite sunt unele dintre celelalte simptome ale deficitului de vitamina B2.

Beneficii pentru sănătate ale Riboflavinei

Riboflavina este o vitamină bine absorbită, solubilă în apă, care are un rol esențial în menținerea sănătății umane. Unele dintre beneficiile sale majore pentru sănătate sunt prezentate mai jos:

Ajută la producția de energie: Riboflavina joacă un rol major în producerea de energie prin asistarea în metabolismul grăsimilor, carbohidraților și proteinelor.

Ajută la producerea de RBC: Vitamina B2 este esențială pentru formarea de celule roșii sanguine proaspete și a anticorpilor la oameni, ceea ce crește circulația și oxigenarea în diferite sisteme de organe ale corpului.

Reglează creșterea și reproducerea: Riboflavina este foarte importantă pentru asigurarea creșterii și dezvoltării corespunzătoare a organelor de reproducere și a creșterii tesuturilor corpului, cum ar fi pielea, țesutul conjunctiv, ochii, membranele mucoase, sistemul nervos și sistemul imunitar. În plus, asigură o piele sănătoasă, unghii și păr rezistente.

Reglează activitatea tiroidiană: Vitamina B2 poate regla activitatea tiroidiană.

Previne conditiile bolii: Vitamina B2 poate ajuta la prevenirea multor afectiuni cum ar fi migrene, cataracta, acneea, dermatita, artrita reumatoida si eczeme.

Previne acneea: Riboflavina ajută la îmbunătățirea secreției mucoase a pielii și poate curăța pustulele pielii care sunt atât de comune cu acneea.

Protejează sistemul nervos: Vitamina B2 poate ajuta în tratarea diferitelor afecțiuni ale sistemului nervos, cum ar fi amorțeala, boala Alzheimer, scleroza multiplă, anxietatea și epilepsia, printre altele. Se crede că riboflavina, atunci când este utilizată împreună cu vitamina B6, este eficientă pentru tratarea simptomelor dureroase ale sindromului de tunel carpian.

Esențială pentru creșterea normală: Riboflavina este asociată cu formularea proteinelor, ceea ce o face esențiala pentru creșterea normală a organismului.

Asigură ochii sănătoși: Vitamina B2 joacă un rol major în asigurarea corneei sănătoase și a vederii perfecte.

Ajută la încetinirea HIV / SIDA: Studiile au arătat că riboflavina poate încetini progresia virusului SIDA.

Îmbunătățește absorbția de minerale: ajută la absorbția mineralelor, cum ar fi fierul, acidul folic și alte vitamine cum ar fi B1, B3 și B6.

Ajută la repararea țesuturilor: Riboflavina joacă un rol important în repararea țesuturilor, vindecarea rănilor și a altor leziuni care pot dura mult timp pentru a se reface pe deplin.

Protejează tractul digestiv: joacă un rol major în menținerea și protejarea membranelor mucoase din sistemul digestiv.

Dezvoltarea fetală sănătoasă: Deși nu există dovezi concrete pentru a susține afirmațiile potrivit cărora vitamina B2 este esențială pentru o evoluție sănătoasă a sarcinii, este considerată ca un ingredient esențial al unei diete viitoare a mamei, alături de vitamina A.

Creste imunitatea: Riboflavina ajuta la imbunatatirea imunitatii naturale prin intarirea rezervelor de anticorpi si prin consolidarea sistemului de aparare impotriva infectiilor.

Amintiți-vă să aveți o dietă bine echilibrată pentru a asigura aprovizionarea cu riboflavină, care trebuie să fie alimentată zilnic.

Referinta: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vitamins/health-benefits-of-vitamin-b2-or-riboflavin.html

Vezi produs pe site: Vitamina B2, 100 mg, 100 capsule, Biovea SUA

Vezi produs pe site: Power Pak, 20-40-60 pliculete, 5 tablete, Pure Nutrition USA

Vezi produs pe site: B-Complex, 100 tablete, Pure Nutrition USA

Vezi produs pe site: Daily Vitamins, 50-100-200 tablete, Pure Nutrition USA

Vezi produs pe site: B-Complex, 60 capsule, Oemine Franta

     

1Comentarii

  •  Iager carmen
    Iager carmen  dec 1, 2017
    Buna ziua, ma interesează Vitamin B2 cât costa și dacă se fabrica.

Scrie un comentariu

Mergi