Vitamina D: Vitamina soarelui rasare

Vitamina D: Vitamina soarelui rasare

Vitamina D: Vitamina soarelui rasare

Cunoscută sub numele de vitamina soarelui, vitamina D este esențială pentru menținerea oaselor și a dinților sănătoși și utilă în protejarea împotriva bolilor multiple și a afecțiunilor cronice.

Având pielea goală expusă la soare timp de 5-10 minute, cel puțin 3 ori pe săptămână, organismul poate produce și declanșa sinteza vitaminei D. O altă sursă de vitamina D sunt celulele noastre hepatice și renale - ele au un rol în formarea unui nivel de vitamina D activ, care acționează ca regulator al unuia din sistemul imunitar al corpului nostru.

Suport pentru sănătate

Imunitate

Vitamina D ajută la maturarea celulelor albe din sânge, care reprezintă prima apărare a organismului față de cele mai multe infecții. Doar recent, sa descoperit o legătură care arată că majoritatea persoanelor cu infecții respiratorie au un nivel scăzut de vitamina d.

Reglați zahărul din sânge

Riscul ridicat de zahar din sange si diabet zaharat este ridicat la persoanele cu niveluri scazute de vitamina D, noi cercetari au aratat ca pentru a ajunge la aceste niveluri normale pot ajuta la inversarea de risc de diabet zaharat. Aceasta este inca o cercetare in curs de desfasurare si nu a fost in intregime coerenta, dar devine tot mai acceptat faptul ca deficitul de vitamina D este un factor de risc pentru dezvoltarea diabetului zaharat.

Constituția oaselor

La copii, boala este numită rahitism. La adulți, se numește osteomalacie, o boala care are la baza deficitul de vitamina D care duce la înmuiere sau malformații ale osului.

Supraviețuirea osoasă și relația cu Vitamina D este complicată, pentru a o face simplu - vitamina D, ca hormon, activează pentru a crește calciul în fluxul sanguin. Ajută la creșterea absorbției alimentelor cu calciu și reduce excesul de calciu pe care îl pierdem prin urină, iar vitamina D, ca și hormon, trage de calciu din oasele noastre pentru a susține nivelul sângelui. Din acest motiv, considerăm că vitamina D este doar un constructor osos util atunci când există suficient calciu dietetic.

Relația cu alți nutrienți

Vitamina D, de asemenea, pare să colaboreze îndeaproape cu alți nutrienți, cum ar fi magneziu, pentru sănătatea intestinală și joacă un rol esențial în funcționarea corectă a tiroidei.

 

Alimente sănătoase si bogate în vitamina D

Următoarea este o listă cu unele dintre alimentele care pot crește nivelul de vitamina D. Rețineți că, în mod ideal, ar trebui să administrati un nivel zilnic de aproximativ 800 până la 2000 UI.

Riscuri și simptome ale deficitului de vitamina D

Simptomele durerii osoase și slăbiciune musculară pot însemna că aveți o deficiență de vitamina D. Cu toate acestea, pentru mulți oameni, simptomele sunt subtile. Cu toate acestea, chiar și fără simptome, prea puțină vitamină D poate prezenta riscuri pentru sănătate. Nivelurile scăzute din sânge ale vitaminei au fost asociate cu următoarele:

- Risc crescut de deces din cauza bolilor cardiovasculare

- Insuficiență cognitivă la adulții în vârstă

- Astm sever la copii

- Cancer

Indiferent de expunerea acelor câtorva minute pe zi la soare, mulți copii și adulți la nivel global sunt încă numărați cu deficiența a vitaminei D. Stilul nostru de viață și mediul înconjurător în continuă schimbare reduc aprovizionarea cu această vitamină semnificativă. Acești factori sunt:

- Poluarea

- Utilizarea cremelor de protecție solară

- Petrec mai mult timp în interiorul caselor

- Care lucrează mai mult timp în birouri

- Locuiesc în orașe mari unde clădirile blochează lumina soarelui

- Haine groase

Acesta este motivul pentru care este important să obțineți o parte din vitamina D din surse în afară de lumina soarelui. Există două alternative pentru obținerea vitaminei necesare: mâncați alimentele fortificate cu vitamina D, dar numai câteva alimente conțin în mod natural conținut semnificativ și / sau suplimente de vitamina D.

 

Concluzie

Este dificil să se mențină nivelurile optime de vitamina D din surse dietetice - în special în timpul lunilor de iarnă. La fel ca majoritatea lucrurilor când vine vorba de nutriție - o abordare echilibrată este cea mai bună: obțineți mereu o expunere la soare mai des, ar trebui să rămână în continuare prioritatea dvs., să mâncați bine și să luați suplimente.

Referinta: https://www.dailynutra.com/blog/vitamin-d/

Vezi produs pe site: Vitamina D3 5000 IU - 100 capsule, Pure Nutrition USA

Vezi produs pe site: Vitamina D3 - vegetala, spray picaturi orale, Oemine Franta

Vezi produs pe site: Vitamina D2 naturala 60-180 capsule, Oemine Franta

Vezi produs pe site: Vitamina A si D - 60 capsule, Oemine Franta

Vezi produs pe site: Vitamina D3 picaturi, OrthoVit Belgia

      

Scrie un comentariu

Mergi