CE ESTE QUERCENTINA SI CE BENEFICII NE ADUCE ?

CE ESTE QUERCENTINA SI CE BENEFICII NE ADUCE ?

 

CE ESTE QUERCENTINA SI CE BENEFICII NE ADUCE ?

Quercentina este un pigment natural care se gaseste in anumite fructe si legume, avand rolul nu doar de a le colora, ci de ale proteja impotriva actiunii daunatoare a radicalilor liberi precum poluarea, substantele chimice, radiatiile etc. Acelasi rol, exceptand colararea ???? îl indeplineste si pentru organismul nostru, combatand radicalii nocivi considerati cauza multor boli cronice. Insa, corpul nostru nu produce quercentina, astfel o putem procura doar din alimentatie si suplimente nutritive. Printre alimentele cele mai recomandate ca sursa de quercetina se numara ceapa rosie, fructele de padure, rosiile, merele rosii, ciresele, ardeii, broccoli, vinul rosu, cafeaua, ceaiul verde si negru.

Proprietatile quercentinei au fost corelate cu numeroase beneficii pentru sanatatea umana, cercetariile plasand-o astazi în topul celor mai puternici antioxitanti si imunostimulatori naturali.

Cele mai importante efecte benefice ale aportul de quercetina sustinute prin studii si teste de laborator sunt :

1. Poate reduce inflamatia

Un studiu realizat pe un esantion de 50 de persoane de sex feminin cu artrita reumatoida a relevat ca dupa o cura de 8 saptamani cu 500 mg de quercentin pe zi, participantelor li s-au atenuat semnificativ rigiditatea, durerea matinala si durerea post-efort.

De asemenea, testele de laborator au evidentiat reducerea markerilor de inflamatie la nivelul celulelor umane.

2. Amelioreaza simptomele alergiile

Testele de laborator au demonstrat capacitatea quercentinei de a bloca enzimele implicate in procesul inflamator cauzat de alergii.

3. Functioneaza ca antioxidant si tonic pentru imunitate

Quercentina poate oferi protectie celulara impotriva actiuni factorilor daunatori din mediu si sustine intregul organism prin intarirea sistemului imunitar.

4. Poate reduce riscul de a dezvolta afectiuni cerebrale cronice

Studiile efectuate sugereaza ca proprietatile antioxidante ale quercentinei pot ajuta la protectia impotriva afectiunilor degenerative ale creierului.

Totodata, un aspect interesant vizeaza cafeaua, bautura populara al carei consum a fost corelat cu scaderea riscului de Alzheimer. Insa, s-a demonstat ca de fapt quercentina din cafea este responsabila pentru potentialul de protectie impotriva acestei boli si nu cofeina propriu-zisa.

5. Poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Testele de laborator au relevat efectul relaxant al quercentinei asupra vaselor de sange. Totodata, 9 studii efectuate pe un esantion de 580 de persoane au constatat ca aportul de 500 mg de quercentin, zilnic, sub forma de supliment alimentar, reduce tensiunea arteriala sistolica şi diastolica cu o medie de 5,8 mm Hg si respectiv, 2,6 mm Hg.

6. Poate contribui la cresterea performantei sportive

11 studii au relevat ca persoanele care au luat quercentina regulat sub forma de suplimente alimentare au experimentat cresteri ale rezistentei fizice si a performantei sportive.

7. Poate ajuta la controlul glicemiei

Cercetarile au indicat contributia quercentinei in reglarea nivelului glicemiei.

Astfel, rezultatele suplimentarii aportului zilnic de quercentina pentru sanatatea noastra sunt mai mult decat promitatoare, iar efectele secundare ale acestei sunt minimale spre nule. Doar in cazul supradozelor, respectiv depasirii unei cantitatii de 1000 mg pe zi poate cauza simptome minore  ca migrene, crampe stomacale sau furnicaturi. Pentru a obtine efecte optime se recomanda intre 500 mg si 1000 mg de quercentina zilnic sub forma de suplimente alimentare.

Haya Labs Quercetin 500 mg 50 CapsuleOstroVit Quercetin VEGE 90 CapsuleJarrow Quercetin, 500 mg - 100 Capsule

Surse:

-          What Is Quercetin? Benefits, Foods, Dosage, and Side Effects, https://www.healthline.com/nutrition/quercetin

-          The Effect of Quercetin on Inflammatory Factors and Clinical Symptoms in Women with Rheumatoid Arthritis: A Double-Blind, Randomized Controlled Trial, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27710596/

-          Quercetin and Its Anti-Allergic Immune Response, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27187333/

-          Mechanisms of Neuroprotection by Quercetin: Counteracting Oxidative Stress and More, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26904161/

-          Quercetin, not caffeine, is a major neuroprotective component in coffee, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27479153/

-          Effects of Quercetin on Blood Pressure: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27405810/

-          Quercetin and endurance exercise capacity: a systematic review and meta-analysis, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21606866/

-          Effects of quercetin supplementation on glycemic control among patients with metabolic syndrome and related disorders: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30848564/

Mergi