Vitamina D, surse, deficit, beneficii, sanatate pentru piele, par si unghii

Vitamina D, surse, deficit, beneficii, sanatate pentru piele, par si unghii

Vitamina D, surse, deficit, beneficii, sanatate pentru piele, par si unghii

Ce este vitamina D?

Vitamina D face parte din grupul de grasimilor solubile care ajuta la absorbtia de calciu si fosfat de catre intestin.

Spre deosebire de alte vitamine, nu trebuie sa luam vitamina D din alimente. Principala sursa de vitamina D este realizata de corpul nostru cu ajutorul luminii solare. Corpul nostru poate sintetiza vitamina D cu o expunere adecvata la soare.

Oamenii care sunt expusi la cantitati normale de lumina solara nu au nevoie de suplimente de vitamina D, deoarece lumina solara promoveaza suficienta sintezei vitaminei D in organism.

Exista 5 forme de vitamina D si colectiv, acestea sunt cunoscute ca si calciferol.

Vitamina D1 este un compus molecular de ergocalciferol cu ​​lumisterol.

Vitamina D2 este fabricata din ergosterol. Este produsa in nevertebrate, ciuperci si plante ca raspuns la lumina soarelui. Oamenii si alte vertebrate nu produc vitamina D2.

Vitamina D3 se face in piele atunci cand 7 dehyrocholestrolul reactioneaza cu lumina ultravioleta. Un om necesita o expunere la soare de 10 pana la 15 minute cel putin de doua ori pe saptamana pe fata, pe brate si pe spate fara protectie la soare, cu un indice UV mai mare de 3 ori pentru cantitati adecvate de sinteza a vitaminei D3.

Vitamina D4 este dihidroegocalciferol.

Vitamina D5 este alcatuita din 7 dehidositosterol.

Din toate acestea, vitaminele D2 si D3 sunt cele mai importante. Desi vitamina D este numita in mod obisnuit o vitamina, nu este in mod esential o vitamina alimentara, deoarece poate fi sintetizata in cantitati adecvate de majoritatea mamiferelor, cu exceptia cainilor si a pisicilor. Un compus organic poate fi numit numai vitamina daca nu poate fi sintetizat in proportii suficiente si trebuie obtinut din dieta. Inainte de a intra in beneficiile vitaminei D, examinati cele mai bune surse si simptomele de deficienta.

Surse de vitamina D:

Exista 3 moduri de a obtine vitamina D: alimente, lumina soarelui si suplimente. Daca nu primiti suficienta lumina solara sau nu petreceti suficient timp in aer liber, trebuie sa luati suplimente pentru a acoperi lipsa vitaminei D. Alimentele care contin vitamina D3 sunt:

Somon: 230 UI (UI = unitate internationala = 0,025 mg)

Ton: 200 UI

Lapte de soia: 100 IU

Suc de portocale: 100 IU

Lapte cu continut scazut de grasimi: 98 UI

Cereale: 40 UI

Oua: 25 UI

Branza elvetiana: 12 UI

Doza recomandata: Persoanele cu varsta sub 70 de ani trebuie sa consume 600 IU de vitamina pe zi, iar persoanele de peste 70 de ani trebuie sa aiba 800 UI de vitamina D pe zi.

Simptomele deficitului de vitamina D:

Lipsa vitamina D3 simptome

Simptomele de deficit de vitamina D sunt adesea vagi si nespecifice si sunt adesea ratate. Multi oameni nu au simptome ca atare, doar oboseala si dureri generale. Aceasta deficienta este totusi la fel de perturbatoare pentru organism ca oricare alte functii de deficit de vitamine. Deficienta este adesea realizata in cazuri severe, cu unele deformari osoase.

Simptome deficit vitamina D3 la copii:

Bebelusii cu deficienta severa de vitamina pot avea crampe musculare, dificultati de convulsii si de respiratie. Aceasta problema se datoreaza in principal nivelurilor scazute de calciu.

Copiii cu deficienta severa pot avea oase moi si craniu. "Picioare curbate, este adesea un simptom al deficientei vitaminei D". De asemenea, copiii se pot plange de dureri osoase si de slabiciune musculara. Aceasta conditie este cunoscuta drept rahitism.

Copii cu deficit de vitamina D au adesea o crestere redusa. Inaltimea este de obicei afectata mai mult decat greutatea. Copiii afectati se confrunta, de asemenea, cu dificultati la mers.

Copiii cu deficienta de vitamina D pot avea dinti tarziu, deoarece dezvoltarea dintilor din lapte este afectata.

Iritabilitatea se datoreaza adesea deficientei vitaminei D.

Ele sunt, de asemenea, predispuse la probleme respiratorii si la infectii. Respiratia poate fi afectata din cauza muschilor toracici slabi.

Cand rahitismul devine foarte sever, poate provoca scaderea calciului in sange.

Deficitul de vitamina D provoaca, de asemenea, cardiomiopatie, slabiciune a muschiului cardiac.

Simptome deficit vitamina D3 la adulti:

In caz de deficienta severa, ar putea exista, de asemenea, dureri severe si de asemenea, slabiciune.

Slabiciunea musculara poate provoca dificultati la urcarea pe scari sau la ridicarea de la podea sau la un scaun slab.

Oasele se pot simti dureroase pana la o presiune moderata.

Oamenii au o fractura la os care provoaca sensibilitate si durere. Durerea osoasa apare si in partea inferioara a spatelui, soldurile, pelvisul, coapsele si picioarele.

Cauzele de deficit ale vitaminei D:

- Expunerea limitata la lumina soarelui este unul dintre principalele si cele mai frecvente cauze ale deficientei vitaminei D. Corpul nostru produce vitamina D numai daca este expus la lumina soarelui. Starea se agravea cel mai mult daca nu iesiti deloc din casa.

- Melanina pigmentara reduce capacitatea pielii de a absorbi vitamina D. Astfel, persoanele cu pielea mai inchisa sunt expuse riscului de deficienta a vitaminei D, in special persoanele in varsta cu piele mai inchisa.

- Deficitul de vitamina D apare si in cazul in care rinichii nu reusesc sa transforme vitamina D in forma sa activa, ca atunci cand oamenii imbatranesc, rinichii lor sunt mai putin capabili sa transforme vitamina D in forma sa activa.

- Obezitatea afecteaza de asemenea absorbtia vitaminei D. Vitamina D este extrasa din sange de celulele grase, modificand eliberarea in circulatie. Persoanele cu o greutate de indice de masa de peste 30 sau mai mare au adesea nivel scazut de vitamina D.

- Anumite probleme medicale impiedica absorbtia vitaminei D. Cum ar fi boala Crohn, fibroza chistica si boala celiaca pot afecta capacitatea intestinului de a absorbi vitamina din alimentele pe care le consumam.

- Vitamina D joaca un rol semnificativ in multe dintre functiile corpului major si in absenta unor cantitati corecte poate duce la ceea ce ne referim la bolile cu deficit de vitamina D. Probabilitatea de a identifica si de a continua tratamentul cu deficit de vitamina D este foarte scazuta, motiv pentru care, in acest caz, prevenirea este mai buna decat vindecarea.

Cum sa preveniti deficitul de vitamina D:

- Toate femeile insarcinate si cele care alapteaza trebuie sa ia un supliment zilnic de 10 micrograme de vitamina D zilnic.

- Copiii cu varsta cuprinsa intre 6 luni si 5 ani ar trebui sa ia un supliment zilnic de vitamina D sub forma de picaturi de vitamina D. Mamele care alapteaza de la san copii ar putea avea nevoie sa primeasca picaturi care contin vitamina D dintr-o prima luna, daca mama lor nu a luat suplimente de vitamina D pe tot parcursul vietii.

- Persoanele in varsta de 65 ani si peste si care nu sunt expuse prea mult la soare ar trebui sa ia suplimente zilnice care contin 10 micrograme de vitamina D.

- In plus, un medic poate recomanda suplimente de rutina pentru persoanele cu anumite afectiuni intestinale, renale si hepatice si poate prescrie anumite medicamente pentru persoanele cu piele intunecata.

27 de beneficii ale Vitaminei D

Vitamina D are multe beneficii pentru piele, par si sanatatea generala. Beneficiile vitaminei D includ urmatoarele:

Beneficii pentru sanatate ale vitaminei D:

Iata cateva dintre beneficiile administrarii de Vitamina D.

1. Ajuta intestinul sa absoarba substante nutritive, calciu si fosfor. Aceasta asigura oase puternice si un sistem imunitar sanatos.

2. Vitamina D previne osteomalacia, care provoaca slabiciune a sistemului muscular si oase fragile. Acesta este predominant in randul adultilor cu deficit de vitamina D.

3. Vitamina D asigura echilibrul calciului in organism si previne artrita.

4. Vitamina D regleaza tensiunea arteriala si reduce stresul si tensiunea. De asemenea, amelioreaza durerile corporale si durerile prin reducerea spasmelor musculare. De asemenea, reduce infectia respiratorie.

5. Vitamina D ajuta de asemenea la diferentierea celulelor, ajuta la secretia de insulina si ajuta la combaterea depresiei.

6. Vitamina D este recomandata in tratamentul mai multor boli. Poate preveni preeclampsia prin imbunatatirea functiilor renale.

7. De asemenea, previne cancerul prin controlul multiplicarii anormale a cancerului. 8. Cercetarile au aratat ca persoanele cu un nivel scazut de vitamina D au un risc semnificativ mai mic de a dezvolta cancer, comparativ cu persoanele cu un nivel adecvat de vitamina D.

9. Vitamina D optimizeaza capacitatea corpului nostru de a absorbi alte substante nutritive importante din pierderea in greutate, in special de calciu. Daca organismul nostru nu are calciu, poate duce la o crestere de pana la 5 ori a sintezei acizilor grasi, o enzima care converteste calorii in grasimi. Prin alimentarea organismului cu nutrienti bogati in vitamina D, puteti pierde in greutate pana la 60%.

10. Este o modalitate importanta de a arma sistemul imunitar impotriva tulburarilor precum rareala si gripa.

11. Vitamina D imbunatateste si vederea copiilor. Cateva ore zilnic in aer liber le va ajuta sa creasca in mod corespunzator functiile oculare si va preveni miopia.

12. De asemenea, reduce riscul de aparitie a sclerozei. Scleroza multipla este mult mai putin frecventa in apropierea tropicelor, unde exista o lumina puternica a soarelui.

13. Vitamina D mentine creierul activ chiar si in etapele ulterioare ale vietii. De asemenea, ajuta la mentinerea greutatii corporale.

14. Reduce severitatea si frecventa simptomelor de astm

15. O forma de vitamina D asigura protectie impotriva daunelor datorita nivelurilor scazute de radiatii.

16. Dozele mari de vitamina D ajuta oamenii sa se recupereze de la tuberculoza cat mai repede posibil.

17. Vitamina D ajuta, de asemenea, la imbunatatirea claritatii mentale. Persoanele care au alimente cu continut ridicat de vitamina D au capacitati superioare de memorie si de procesare a informatiilor decat cele cu nivel redus de Vitamina de la soare. Nivelul scazut al vitaminei D poate creste riscul atacurilor de inima si moartea precoce.

Beneficii pentru piele Vitamina D:

Starea pielii dvs este un bun indiciu al sanatatii. Vitamina D ofera nu numai o varietate de beneficii pentru sanatate ci si este benefica pentru piele.

18. Vitamina D2 si vitamina D3 sunt cele mai benefice pentru sanatatea pielii.

19. Crema sau suplimentele de vitamina D pot fi eficiente pentru tratamentul psoriazisului.

20. Vitamina D, de asemenea, reparara daune ale pielii, previne infectii care ar putea fi cauzate de leziuni ale pielii si de intinerirea pielii.

21. Una dintre cele mai cunoscute utilizari pentru vitamina D in ceea ce priveste pielea este tratamentul sau pentru psoriazis. Simptomele psoriazisului includ mancarime si piele moale, care se pot vindeca prin aplicarea topica a cremei cu vitamina D sau prin administrarea de suplimente de vitamina D.

22. Vitamina D3 contine proprietati antiinflamatorii puternice care o face eficace pentru tratarea arsurilor, leziunilor cutanate si a vergeturilor. Astfel, vitamina D este adaugata in cea mai mare parte in creme si lotiuni pentru proprietatile sale antiinflamatorii.

23. Antioxidantul prezent in vitamina D previne deteriorarea pielii si imbatranirea prematura a pielii atunci cand este administrata prin suplimente sau inclusa in regim alimentar. Expunerea adecvata a pielii poate, de asemenea, sa usureze aceste simptome

24. Cercetatorii sunt de parere ca vitamina D absorbita prin expunerea limitata la soare ar putea impiedica deteriorarea pielii si arsurile solare prin intarirea pielii. Oponentii acestei teorii sustin ca excesul de expunere la soare este probabil cel mai probabil cauza principala a cancerului de piele. Aceasta problema a provocat un dezacord major in comunitatea stiintifica. Deci, majoritatea profesionistilor din domeniul medical sfatuiesc oamenii sa limiteze expunerea la soare si sa ia suplimente de vitamina D pentru a preveni deficienta de vitamina D.

25. Vitamina D ajuta de asemenea la tratarea eczemelor si este un potential salvator al persoanelor care sufera de rozacee. Enzimele din pielea persoanelor care sufera de rozacee ii pot determina sa produca peptide antimicrobiene intr-o forma anormala

Vitamina D Beneficii pentru par:

Unul dintre cele mai bune modalitati de a obtine o crestere puternica si groasa a parului este sa includeti alimente bogate cu vitamina D in dieta dumneavoastra. Beneficiile vitaminei d pentru par includ urmatoarele:

26. Lipsa de vitamina D poate provoca, de asemenea, pierderea parului. Vitamina D se gaseste in foliculii de par sanatosi si in general lipseste foliculilor nesanatosi. Vitamina reduce stresul, iar depresia a fost adesea legata de pierderea parului si de diverse alte probleme. Este intotdeauna bine sa reduci stresul si sa traiesti o viata fericita.

27. Vitamina D este, de asemenea, un precursor al ciclului de crestere a parului. Vitamina D actioneaza asupra keratinocitelor pentru a initia ciclismul foliculilor de par si a stimula cresterea parului. 28. Vitamina D devine convertita la calcidiol cand este prezenta in ficat. Aceasta se transforma in rinichi calcitriol, care este o forma de vitamin D activ. Aceasta regleaza apoptoza celulara care ajuta la reglarea ciclului foliculului de par. Din punct de vedere tehnic, ciclul foliculului de par merge de la:

Anagen (in crestere) pana la

Catagen (retras) pana la

Telogen (faza de repaus).

Exista, de asemenea, receptori ai vitaminei D in foliculii de par. Multe procese diferite sunt implicate in formarea de par noi din folicul si vitamina D joaca un rol major. Receptorii de vitamina D din foliculul de par trebuie hraniti in faza de crestere. De aceea, vitamina D si deficienta parului merg impreuna. Studiile au aratat, de asemenea, ca inhibarea receptorilor de vitamina D poate provoca pierderea parului. Lipsirea organismului in totalitate de vitamina D nu va furniza blocurile necesare necesare pentru cresterea parului. In timp ce deficitul de vitamina D duce la pierderea parului, este posibil ca opusul sa nu fie adevarat. Consumul excesiv de vitamina D nu va duce la cresterea parului in sine. Odata ce foliculul de par moare, acesta nu mai trece prin ciclul mentionat mai sus. Foliculul de par trebuie sa fie activ pentru vitamina D pentru a arata orice ajutor. Astfel, este important sa se previna caderea parului in stadii incipiente. Privind beneficiile vitaminei D, trebuie sa ne asiguram ca obtinem doze adecvate din soare si din dieta noastra. Luati intotdeauna in considerare un medic inainte de popping pastile, deoarece supradozajul cu vitamina D poate fi daunator. Luati pastile de vitamina pe sfatul medicului dumneavoastra si bucurati-va de soare. Stati in forma, ramaneti sanatosi!

Articole asemanatoare