Vitamina D: Vitamina soarelui rasare

Vitamina D: Vitamina soarelui rasare

Vitamina D: Vitamina soarelui rasare

Cunoscuta sub numele de vitamina soarelui, vitamina D este esentiala pentru mentinerea oaselor si a dintilor sanatosi si utila in protejarea impotriva bolilor multiple si a afectiunilor cronice.

Avand pielea goala expusa la soare timp de 5-10 minute, cel putin 3 ori pe saptamana, organismul poate produce si declansa sinteza vitaminei D. O alta sursa de vitamina D sunt celulele noastre hepatice si renale - ele au un rol in formarea unui nivel de vitamina D activ, care actioneaza ca regulator al unuia din sistemul imunitar al corpului nostru.

Suport pentru sanatate

Imunitate

Vitamina D ajuta la maturarea celulelor albe din sange, care reprezinta prima aparare a organismului fata de cele mai multe infectii. Doar recent, sa descoperit o legatura care arata ca majoritatea persoanelor cu infectii respiratorie au un nivel scazut de vitamina d.

Reglati zaharul din sange

Riscul ridicat de zahar din sange si diabet zaharat este ridicat la persoanele cu niveluri scazute de vitamina D, noi cercetari au aratat ca pentru a ajunge la aceste niveluri normale pot ajuta la inversarea de risc de diabet zaharat. Aceasta este inca o cercetare in curs de desfasurare si nu a fost in intregime coerenta, dar devine tot mai acceptat faptul ca deficitul de vitamina D este un factor de risc pentru dezvoltarea diabetului zaharat.

Constitutia oaselor

La copii, boala este numita rahitism. La adulti, se numeste osteomalacie, o boala care are la baza deficitul de vitamina D care duce la inmuiere sau malformatii ale osului.

Supravietuirea osoasa si relatia cu Vitamina D este complicata, pentru a o face simplu - vitamina D, ca hormon, activeaza pentru a creste calciul in fluxul sanguin. Ajuta la cresterea absorbtiei alimentelor cu calciu si reduce excesul de calciu pe care il pierdem prin urina, iar vitamina D, ca si hormon, trage de calciu din oasele noastre pentru a sustine nivelul sangelui. Din acest motiv, consideram ca vitamina D este doar un constructor osos util atunci cand exista suficient calciu dietetic.

Relatia cu alti nutrienti

Vitamina D, de asemenea, pare sa colaboreze indeaproape cu alti nutrienti, cum ar fi magneziu, pentru sanatatea intestinala si joaca un rol esential in functionarea corecta a tiroidei.

 

Alimente sanatoase si bogate in vitamina D

Urmatoarea este o lista cu unele dintre alimentele care pot creste nivelul de vitamina D. Retineti ca, in mod ideal, ar trebui sa administrati un nivel zilnic de aproximativ 800 pana la 2000 UI.

Riscuri si simptome ale deficitului de vitamina D

Simptomele durerii osoase si slabiciune musculara pot insemna ca aveti o deficienta de vitamina D. Cu toate acestea, pentru multi oameni, simptomele sunt subtile. Cu toate acestea, chiar si fara simptome, prea putina vitamina D poate prezenta riscuri pentru sanatate. Nivelurile scazute din sange ale vitaminei au fost asociate cu urmatoarele:

- Risc crescut de deces din cauza bolilor cardiovasculare

- Insuficienta cognitiva la adultii in varsta

- Astm sever la copii

- Cancer

Indiferent de expunerea acelor catorva minute pe zi la soare, multi copii si adulti la nivel global sunt inca numarati cu deficienta a vitaminei D. Stilul nostru de viata si mediul inconjurator in continua schimbare reduc aprovizionarea cu aceasta vitamina semnificativa. Acesti factori sunt:

- Poluarea

- Utilizarea cremelor de protectie solara

- Petrec mai mult timp in interiorul caselor

- Care lucreaza mai mult timp in birouri

- Locuiesc in orase mari unde cladirile blocheaza lumina soarelui

- Haine groase

Acesta este motivul pentru care este important sa obtineti o parte din vitamina D din surse in afara de lumina soarelui. Exista doua alternative pentru obtinerea vitaminei necesare: mancati alimentele fortificate cu vitamina D, dar numai cateva alimente contin in mod natural continut semnificativ si / sau suplimente de vitamina D.

 

Concluzie

Este dificil sa se mentina nivelurile optime de vitamina D din surse dietetice - in special in timpul lunilor de iarna. La fel ca majoritatea lucrurilor cand vine vorba de nutritie - o abordare echilibrata este cea mai buna: obtineti mereu o expunere la soare mai des, ar trebui sa ramana in continuare prioritatea dvs., sa mancati bine si sa luati suplimente.

Articole asemanatoare