Sfaturi pentru a va mentine activi

BENEFICIILE DE A DEVENI ACTIVI

A fi activ ofera atat de multe beneficii. Aceasta poate:

-          sa va imbunatateasca sanatatea pe termen lung

-          reduce riscul de atac de cord

-          sa va ofere mai multa energie

-          sa va ajute sa va controlati greutatea

-          sa va ajute sa va imbunatatiti colesterolul

-          sa va reduceti tensiunea arteriala

-          va face oasele si muschii mai puternici

-          va relaxeaza si va face sa va simtiti multumit

-          va imbunatatiti imunitatea

-          va ajuta sa dormiti mai bine

-          iti imbunatatesc starea de spirit si te ajuta sa ai o perspectiva pozitiva asupra vietii

-          va stimuleaza concentrarea si vigilenta

-          va face mai productivi la locul de munca

-          reduce riscul de deteriorare cognitiva pe masura ce imbatraniti

-          va face mai fericiti si mai sanatosi

 

Un bonus suplimentar este faptul ca faptul de a fi mai fericit si mai sanatos va poate economisi timp si bani pe termen lung, prin reducerea potentialelor costuri medicale si a concediilor de la locul de munca, de exemplu.

Cum sa va integrati activitatea in viata dumneavoastra

Nu toata lumea are o rutina. Fiecare zi poate fi diferita. S-ar putea sa aveti un bloc de timp in unele zile pentru exercitii fizice, dar in alte zile acesta poate fi scurt si cand va puteti incadra. Indiferent ce aduce ziua, iata cateva sugestii pe care le puteti incerca.

 

Faceti exercitii fizice intr-o sesiune in bloc

Poate ca preferati ideea unei sesiuni de exercitii fizice de o jumatate de ora sau de o ora, mai degraba decat sa faceti exercitii fizice atunci cand aveti timp. In acest caz, trebuie sa va organizati, mai ales daca lucrati in functie de angajamentele familiale si de alte activitati. Luati in considerare aceste sfaturi.

·         Incercati sa faceti exercitii fizice dimineata devreme, inainte de a fi ocupat. Daca sunteti o persoana matinala, setati alarma si puneti-va in miscare. Daca va este greu dimineata, permiteti-va sa incercati cel putin doua zile de exercitii devreme. S-ar putea sa va surprindeti daca va va placea si veti continua asa!

·         Programeaza-ti sesiunea de exercitii fizice in agenda sau in calendar. Atunci cand este deja in agenda, este mai probabil sa planificati si alte lucruri in jurul ei.

·         Luati angajamentul de a face exercitii fizice cu altcineva. Este mult mai greu sa anulezi cand simti ca dezamagesti pe cineva. Cel mai important, alegeti un exercitiu care va place cu adevarat. Nu inotati daca preferati sa alergati si nu alegeti un sport solitar daca preferati aspectele distractive si sociale ale unui sport de echipa, cum ar fi baschetul.

·         Ganditi-va la timpul de deplasare implicat. Puteti incepe o plimbare sau o alergare de oriunde, dar mersul la sala de sport va va lua timp suplimentar.

·         Faceti un antrenament acasa.

·         Faceti exercitii fizice pe parcursul zilei. Atunci cand exercitiile fizice programate sau sesiunile de blocuri sunt imposibil de realizat, puteti incerca aceste sfaturi pentru a va strecura in blocuri de 5 pana la 30 de minute fara a va strica ziua.

·         Combinati activitatea fizica cu ceva ce faceti deja, cum ar fi plimbarea cainelui, mersul la cumparaturi sau efectuarea treburilor casnice. Cand descarcati cumparaturile, intariti-va bratele ridicand sticla de lapte de cateva ori inainte de a o pune deoparte. Cand mergeti la cumparaturi, parcati in capatul indepartat al parcarii si mergeti in pas vioi pana la magazine.

·         Ganditi-va daca aveti nevoie de masina sau daca nu cumva ati putea merge pe jos sau cu bicicleta.

·         Coborati din autobuz cu una sau doua statii mai devreme decat de obicei si mergeti pe jos restul drumului.

·         In loc sa sunati sau sa trimiteti un e-mail unui coleg de la serviciu, mergeti pe jos pana la postul de lucru.

·         Daca sunteti blocat la biroul de lucru, intindeti picioarele in fata dvs., ridicati bratele, rulati umerii si incercati cateva rotatii ale trunchiului.

·         Organizati-va pentru a avea intalniri in picioare sau pe jos, in loc sa stati jos.

·         Luati scarile ori de cate ori puteti, in loc de lift sau scari rulante.

 

Faceti mai multe lucruri in acelasi timp:

·         In timp ce asteptati la coada, tineti-va in echilibru pe un picior pentru cateva secunde, apoi pe celalalt. Cresteti treptat durata de timp in care va puteti tine in echilibru.

·         In timp ce vorbiti la telefon, ridicati-va in picioare si faceti cateva ridicari ale picioarelor sau picioarelor in picioare pentru a va intari picioarele.

·         In timp ce asteptati sa fiarba ceainicul, faceti cateva flotari de perete sau intinderi ale gambei.

·         Cand va spalati pe dinti, faceti 10 ghemuiri.

·         In timp ce va uitati la televizor, faceti exercitii de intindere si exercitii de baza sau pedalati pe o bicicleta stationara. Sau poate incercati sa faceti 20 de sarituri in stea si 20 de flotari pe canapea.

·         Cand mergeti pe jos, faceti-o in ritm alert si includeti cateva dealuri daca puteti.

·         Intindeti-va pentru a ajunge la obiectele aflate in locuri inalte si ghemuiti-va pentru a privi obiectele de la nivelul podelei.

 

Nu toate sfaturile vor functiona pentru toata lumea, asa ca alegeti cateva lucruri care stiti ca se vor potrivi corpului si rutinei dvs. Daca inca nu sunteti sigur ce sa faceti, puteti urmari cateva videoclipuri pe YouTube pentru a va inspira!

Tags: activitate |
Categories: Sport

Articole asemanatoare