Beneficiile taurinei pentru organism

Beneficii Taurina

• Sprijină echilibrul zaharului din sânge

• Susține tensiunea arterială sănătoasă

• Susține funcția hepatică sănătoasă

• Considerat un neurotransmițător și poate susține o dispoziție sănătoasă

• Sprijină funcția cardiovasculară sănătoasă

• Acționează ca un antioxidant

• Ajută la susținerea unui sistem nervos sănătos

• Ajută la menținerea membranelor celulare

 

Ce este Taurina?

Taurina este un aminoacid semi-esențial, care nu este la fel de bine cunoscut ca alte aminoacizi cum ar fi glutamina; totuși, taurina joacă un rol important și se găsește în mușchiul inimii, celulele albe din sânge, sistemul nervos central și mușchiul scheletic. Taurina este un bloc de construcție a tuturor celorlalți aminoacizi. Funcționează în creier și inima pentru a ajuta la stabilizarea membranelor celulare. Acesta cuprinde peste 50% din cantitatea totală de aminoacizi liberi din inimă. Acesta joacă un rol important în metabolism și este esențial pentru noii născuți, deoarece nu pot face acest lucru. Corpurile adulte pot face taurina, însă atunci când nu se face suficient, deficiența poate fi corectată prin suplimente.

Taurina este bogată în ouă, produse lactate, carne și proteine de pește. Dacă sunteți vegetarieni, este posibil să aveți deficit de taurină. Beneficiile Taurinei sunt de mare amploare și pot fi o parte productivă a unui program suplimentar de suplimente.

 

De ce să luați Taurina?

Funcția musculară: Taurina câștigă din ce în ce mai mult respect față de culturistii și oamenii de știință. Taurina are mai multe funcții critice și poate acționa similar cu creatina prin faptul că își extinde celulele ajutând celulele musculare să contina mai multă apă, crescând volumul celulelor. Pentru un lifter sau culturist, acest lucru este semnificativ deoarece celulele musculare expandate pot stimula hidratarea, rezultând o rată mai mare de sinteză a proteinelor, iar culturistii vor aprecia aspectul crescut al plinătății musculare.

Colesterol: Taurina este o componentă cheie în producerea de bilă, care este necesară pentru digestia grăsimilor, absorbția vitaminelor solubile în grăsimi și susținerea nivelurilor sănătoase de colesterol.

Diabet: Taurina participă la numeroase procese metabolice și este implicată în absorbția glucozei. Ca atare, ajută la menținerea unei greutăți sănătoase. De asemenea, este esențială reglarea sodiului, a potasiului, a calciului și a magneziului.

Sănătatea inimii: Taurina este cel mai abundent aminoacid din inimă și ajută la reglarea contracției și acțiunii de pompare a mușchiului cardiac. De asemenea, sa demonstrat că joacă un rol deosebit în economisirea de potasiu din musculatura inimii, promovând astfel o inimă sănătoasă.

Sănătatea creierului: Taurina oferă suport pentru neurotransmițători și are un efect protector asupra creierului. Ca neurotransmițător, aceasta poate sprijini, prin urmare, o dispoziție sănătoasă.

Taurina a fost, de asemenea, utilizată pentru ameliorarea afecțiunilor cum ar fi bolile cardiovasculare și epilipsia. O deficiență poate afecta vederea și pot apărea probleme cu metabolismul grăsimilor.

 

Ce studii științifice oferă dovezi pentru a sprijini acest lucru?

• Un studiu dublu-orb, controlat cu placebo, care a implicat 14 participanți, a constatat că taurina este eficace pentru a diminua insuficiența cardiacă fără efecte adverse. Participanții au primit 6g pe zi timp de patru săptămâni. Fiecare persoană a primit un scor de insuficiență cardiacă bazat pe semne de insuficiență cardiacă dreaptă, sunete pulmonare și anomalii ale pieptului. La sfarsitul studiului, scorurile de insuficienta cardiaca se simt de la 5,8 la 3,7 pentru grupul de taurina, iar scorul nu sa schimbat pentru grupul placebo.

• Într-un studiu efectuat pe șobolanii în vârstă de 16 săptămâni, separați în 2 grupe de grupuri cu taurină și placebo, a fost efectuat testul de toleranță la glucoză la vârste de 23 și 25 de săptămâni. Acest studiu a constatat că rezistența la insulină și acumularea de grăsimi abdominale au fost semnificativ mai mic în grupul suplimentat cu taurină. Concentrațiile de colesterol au fost, de asemenea, semnificativ mai mici în grupul suplimentat cu taurină. Acest lucru a condus la concluzia că taurina îmbunătățește eficient metabolismul la șobolani prin scăderea colesterolului din ser datorită scăderii producției de colesterol din creșterea producției de oxid nitric.

• Într-un studiu efectuat de colegiul medical din Georgia, efectele epuizării taurinei asupra vascularității au fost studiate la șobolani. Cercetatorii au descoperit ca epuizarea taurinei creste contractilitatea, dar scade relaxarea muschilor netede vasculare. Constatările lor au remarcat de asemenea că epuizarea taurinei duce la deteriorarea endoteliului (un strat subțire de celule plate care liniile vaselor de sânge), care este asociat cu reducerea producției de oxid nitric, contribuind la scăderea răspunsurilor vasorelaxante. În engleza inteligibilă, înseamnă pur și simplu că epuizarea taurinei duce la o producție de oxid nitric redus, ceea ce duce la o mai mare tensiune în pereții vaselor de sânge sau la "scăderea răspunsurilor vasorelaxante".

 

Cât ar trebui să fie luată? Există efecte secundare?

• Doza zilnică tipică variază de la 500-1500 mg pe zi.

• Dacă sunteți gravidă sau alăptați, consultați medicul dumneavoastră înainte de a lua Taurină.

Tags: taurina |
Categories: Dieta si Slabire

Articole asemanatoare