13 Beneficii ale Riboflavinei (Vitamina B2)

13 Beneficii ale Riboflavinei (Vitamina B2)

13 Beneficii ale Riboflavinei (Vitamina B2)

Vitamina B2 este o vitamina solubila in apa. Corpul uman are nevoie de o dozare zilnica, deoarece nu o poate fi stoca in organism. Acesta joaca un rol major in productia de energie si reprezinta un nutrient esential in dieta dvs.

Riboflavina, cunoscuta si sub numele de vitamina B2, joaca un rol semnificativ in producerea de energie. Ajuta la conversia carbohidratilor in zahar, care combina multe functii in organism. Riboflavina joaca, de asemenea, un rol activ in lantul de transport al electronilor care produc energie celulara. In plus, ajuta la prelucrarea aminoacizilor si a grasimilor. De asemenea, poate servi drept antioxidant, care incetineste ritmul imbatranirii.

Importante surse de Riboflavina sau Vitamina B2

Vitamina B2 poate fi gasita in diferite surse de alimente sau mancaruri, desi de obicei, in cantitati neglijabile. Cele mai importante surse de riboflavina sunt produsele lactate, drojdia de bere, boabele de soia prajite sau uscate, edamamele si ficatul. Unele dintre celelalte surse includ stridiile, carnea macra, ciuperci, broccoli, avocado si somonul.

Pestele uleios, inclusiv macroul, anghila si hering sunt de asemenea surse bogate de riboflavina. Lista include, de asemenea, oua, crustacee, orez salbatic, mazare uscata, mei, seminte de floarea soarelui si fasole pentru a adauga B2 in dieta dumneavoastra. Legumele verzi cu frunze verzi, cum ar fi sparanghelul si spanacul, produsele din cereale integrale si ciupercile sunt, de asemenea, bogate in riboflavina. Varza, morcovii, merele, smochinele si boabele au un nivel relativ scazut de vitamina B2. Din fericire, vitamina B2 nu este pierduta in timpul gatitului, spre deosebire de multe alte vitamine. Cu toate acestea, este distrusa de lumina puternica si de bicarbonatul de sodiu.

Simptomele deficitului de Vitamina B2

Deficitul de vitamina B2 poate impiedica metabolismul carbohidratilor, grasimilor si proteinelor, deoarece aceste elemente ar necesita vitamina B2 pentru metabolismul sau complet. Unele dintre simptomele de deficit ale vitaminei B2 includ ochi cu vase de sange, senzitivitate ridicata la lumina, senzatie de arsura la nivelul ochilor, buze infundate, inflamatie in gura si o durere a limbii. Unele dintre celelalte simptome comune includ parul fara viata sau gras, ridurile premature si unghiile despicate. Deficitul de deboflavina ar putea duce la functionarea necorespunzatoare a glandelor suprarenale, ceea ce, la randul sau, ar duce la diferite afectiuni cum ar fi anemia, sindromul de oboseala cronica si dezvoltarea cataractei. Deficitul de riboflavina este considerat a fi o cauza majora a starii fatale a preeclampsiei la femeile gravide.

Deficitul de deboflavina se manifesta in principal ca leziuni ale pielii, in special peste limba si in jurul colturilor gurii. Daca este lasata netratata, aceasta poate duce la o umflare a limbii, dermatita seboreica si chiar afectarea functiei nervoase. Matreata, scaderea numarului de globule rosii din sange, spargerea buzelor si la colturile gurii, ameteli, caderea parului, pierderea somnului sau insomnie, digestia slaba si raspunsurile mintale incetinite sunt unele dintre celelalte simptome ale deficitului de vitamina B2.

Beneficii pentru sanatate ale Riboflavinei

Riboflavina este o vitamina bine absorbita, solubila in apa, care are un rol esential in mentinerea sanatatii umane. Unele dintre beneficiile sale majore pentru sanatate sunt prezentate mai jos:

Ajuta la productia de energie: Riboflavina joaca un rol major in producerea de energie prin asistarea in metabolismul grasimilor, carbohidratilor si proteinelor.

Ajuta la producerea de RBC: Vitamina B2 este esentiala pentru formarea de celule rosii sanguine proaspete si a anticorpilor la oameni, ceea ce creste circulatia si oxigenarea in diferite sisteme de organe ale corpului.

Regleaza cresterea si reproducerea: Riboflavina este foarte importanta pentru asigurarea cresterii si dezvoltarii corespunzatoare a organelor de reproducere si a cresterii tesuturilor corpului, cum ar fi pielea, tesutul conjunctiv, ochii, membranele mucoase, sistemul nervos si sistemul imunitar. In plus, asigura o piele sanatoasa, unghii si par rezistente.

Regleaza activitatea tiroidiana: Vitamina B2 poate regla activitatea tiroidiana.

Previne conditiile bolii: Vitamina B2 poate ajuta la prevenirea multor afectiuni cum ar fi migrene, cataracta, acneea, dermatita, artrita reumatoida si eczeme.

Previne acneea: Riboflavina ajuta la imbunatatirea secretiei mucoase a pielii si poate curata pustulele pielii care sunt atat de comune cu acneea.

Protejeaza sistemul nervos: Vitamina B2 poate ajuta in tratarea diferitelor afectiuni ale sistemului nervos, cum ar fi amorteala, boala Alzheimer, scleroza multipla, anxietatea si epilepsia, printre altele. Se crede ca riboflavina, atunci cand este utilizata impreuna cu vitamina B6, este eficienta pentru tratarea simptomelor dureroase ale sindromului de tunel carpian.

Esentiala pentru cresterea normala: Riboflavina este asociata cu formularea proteinelor, ceea ce o face esentiala pentru cresterea normala a organismului.

Asigura ochii sanatosi: Vitamina B2 joaca un rol major in asigurarea corneei sanatoase si a vederii perfecte.

Ajuta la incetinirea HIV / SIDA: Studiile au aratat ca riboflavina poate incetini progresia virusului SIDA.

Imbunatateste absorbtia de minerale: ajuta la absorbtia mineralelor, cum ar fi fierul, acidul folic si alte vitamine cum ar fi B1, B3 si B6.

Ajuta la repararea tesuturilor: Riboflavina joaca un rol important in repararea tesuturilor, vindecarea ranilor si a altor leziuni care pot dura mult timp pentru a se reface pe deplin.

Protejeaza tractul digestiv: joaca un rol major in mentinerea si protejarea membranelor mucoase din sistemul digestiv.

Dezvoltarea fetala sanatoasa: Desi nu exista dovezi concrete pentru a sustine afirmatiile potrivit carora vitamina B2 este esentiala pentru o evolutie sanatoasa a sarcinii, este considerata ca un ingredient esential al unei diete viitoare a mamei, alaturi de vitamina A.

Creste imunitatea: Riboflavina ajuta la imbunatatirea imunitatii naturale prin intarirea rezervelor de anticorpi si prin consolidarea sistemului de aparare impotriva infectiilor.

Amintiti-va sa aveti o dieta bine echilibrata pentru a asigura aprovizionarea cu riboflavina, care trebuie sa fie alimentata zilnic.