7 lucruri care vă pot slăbi sistemul imunitar

7 lucruri care vă pot slăbi sistemul imunitar

Sistemul nostru imunitar este esențial pentru a ne menține sănătoși, deoarece ne ajută să ne protejăm de "invadatorii" externi, cum ar fi bacteriile, virușii, toxinele și altele. Subiectul imunității a devenit deosebit de relevant în timpul pandemiei COVID-19. Deși a avea un sistem imunitar puternic nu este suficient pentru a evita coronavirusul (distanțarea socială, mascarea, spălarea regulată a mâinilor și obținerea vaccinului sunt în continuare cele mai bune modalități de a vă proteja), susținerea sistemului imunitar este totuși importantă - mai ales că se apropie sezonul răcelii și al gripei.

Putem contribui la susținerea sistemului nostru imunitar prin adoptarea unei diete nutritive, dormind suficient și stând departe de persoanele bolnave. Dar se pare că există anumite lucruri care pot, de asemenea, să ne slăbească sistemul imunitar. Iată șapte lucruri pe care trebuie să le evitați dacă doriți să vă mențineți sistemul imunitar în formă maximă.

 

7 lucruri care vă pot slăbi sistemul imunitar

1. Nu mâncați suficiente fibre

Potrivit cercetărilor, 95% dintre americani nu mănâncă suficiente fibre în fiecare zi. Consumul de fibre este important din atât de multe motive - vă poate ajuta să pierdeți în greutate, să vă feriți de boli cronice, să reduceți inflamația și chiar să vă îmbunătățiți sănătatea intestinală. Știm că sănătatea intestinelor joacă un rol în imunitate, așa că un consum suficient de fibre în fiecare zi (adică 25 de grame pentru femei și 31 de grame pentru bărbați) poate ajuta la susținerea sistemului tău imunitar.

 

2. Nu mâncați nutrienții potriviți

Vitaminele A, C și D, precum și zincul, toate sunt vitamine și minerale importante pentru susținerea sistemului imunitar. Probioticele și prebioticele, care se adaugă și susțin bacteriile bune din intestinul dumneavoastră, ajută și ele la susținerea imunității. Puteți obține vitamina A din alimente precum creveții, somonul, ouăle, frunzele verzi, morcovii și cartofii dulci. Vitamina C poate fi găsită în citrice, ardei, roșii și broccoli. Vitamina D este mai greu de obținut din surse alimentare, dar poate fi găsită în laptele îmbogățit cu vitamina D, ciupercile îmbogățite cu UV, gălbenușurile de ou și somonul. De asemenea, puteți obține niște vitamina D gratuită dacă petreceți câteva minute la soare în fiecare zi (asigurați-vă doar că purtați protecție solară). Zincul poate fi găsit în alimente precum stridiile, carnea de vită, năutul și iaurtul. Obțineți probiotice din alimentele fermentate, cum ar fi iaurtul, kimchi și varza murată. Prebioticele, care hrănesc acele insecte bune din intestin, provin din alimente bogate în fibre, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale și leguminoasele.

 

3. Consumul de alcool

Îmi pare rău să fiu purtătorul de vești proaste, dar băutura poate avea un impact negativ asupra sistemului tău imunitar. De fapt, medicii spun că este cel mai rău lucru pentru imunitate, deoarece este deshidratant și poate provoca inflamații. Așa că, dacă încerci să-ți susții sistemul imunitar, limitează-te la mocktails sau redu-te la un pahar de vin sau un cocktail ocazional. Menținerea hidratării este o altă modalitate excelentă de a vă susține sistemul imunitar, așa că asigurați-vă că beți multă apă, de asemenea. (Aveți nevoie de mai multă motivație? Iată ce se întâmplă cu corpul tău atunci când nu mai bei).

 

4. Fumatul

Probabil că știi deja că fumatul țigărilor nu este bun pentru tine, dar se pare că, de fapt, poate face ca organismul tău să aibă mai puțin succes în lupta împotriva bolilor. Potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, "Fumatul este [de asemenea] cunoscut pentru că compromite echilibrul, sau balanța, sistemului imunitar. Acest lucru crește riscul pentru mai multe tulburări imunitare și autoimune (afecțiuni cauzate atunci când sistemul imunitar atacă în mod eronat celulele și țesuturile sănătoase ale organismului). Noi dovezi arată că fumatul este o cauză a artritei reumatoide, o boală autoimună în care sistemul imunitar atacă articulațiile și provoacă umflături și dureri."

Ca să nu mai vorbim de faptul că fumatul poate crește riscul de complicații COVID-19. Un studiu recent publicat în revista Thorax a constatat că, în comparație cu nefumătorii, fumătorii au avut cu 80% mai multe șanse de a fi internați într-un spital și cu mult mai multe șanse de a muri din cauza COVID-19 după ce au fost infectați.

 

5. Nu dormi suficient

Obținerea unui număr suficient de ore de somn este importantă pentru a ajuta corpul nostru să se odihnească, să se recupereze și să lupte împotriva bolilor. Potrivit Fundației Naționale a Somnului, "Somnul consistent întărește sistemul imunitar, permițând o funcție imunitară echilibrată și eficientă. Pe de altă parte, lipsa somnului poate da peste cap sistemul imunitar. Dovezile indică faptul că, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, privarea de somn vă poate îmbolnăvi."

Majoritatea adulților au nevoie de 7 până la 9 ore de somn pe noapte. Din fericire, există o mulțime de lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți ciclul de somn (și sistemul imunitar). Consumul unei diete care promovează somnul, evitarea acestor obiceiuri și încercarea acestor sfaturi de somn susținute de experți vă pot ajuta să înregistrați un somn.

 

6. Nu faceți suficiente exerciții fizice

Un studiu publicat în Journal of Sport and Health Science a constatat că obezitatea și inactivitatea vă pot slăbi sistemul imunitar. În plus, studiul a constatat că un stil de viață activ și sănătos poate îmbunătăți activitatea de supraveghere a sistemului tău imunitar (sau celulele imunitare care caută agenți patogeni în sânge).

 

7. Nu petreci suficient timp în aer liber

Petrecerea timpului în aer liber nu vă va ajuta doar să obțineți vitamina D de la soare, care susține sistemul imunitar - vă poate ajuta și să luptați împotriva stresului, pe care mai multe studii l-au asociat cu scăderea funcției imunitare. În timp ce un anumit stres în viață este inevitabil (ugh, termene limită la serviciu de respectat și facturi de plătit), stresul cronic vă poate afecta sănătatea. Încercați să mențineți stresul la un nivel minim prin consumul de alimente care ajută la combaterea stresului, prin exerciții fizice regulate, prin meditație, prin cumpărarea unor uleiuri esențiale liniștitoare, prin încercarea acestor sfaturi de ameliorare a stresului susținute științific și/sau prin discuții cu un terapeut autorizat.

Categories: Imunitate

Articole asemanatoare